90 Days Till Summer – Výzva/ Challenge

Přiznejte se, kdo z vás se v tomhle pozná – venku se začíná oteplovat, vy si uvědomíte, že ty vrstvy bund a svetrů skutečně musíte postupně ubírat, pokud nechcete vypadat jako blázen anebo se zpotit dřív, než vyjdete z domu, všichni okolo začínají nosit stále kratší a průsvitnější oblečení a vy si říkáte, sakra, za chvíli bude léto a já jsem tlustá. Nasadíte tenisky a vyběhnete s vidinou 10 kiláčků jen tak na rozběhání, a když vás s velikým překvapením po 500 metrech začne píchat v boku, řeknete si, že dneska to asi nedáte a půjdete zítra. Začnete googlit diety typu „jak zhubnout 20 kilo za 3 dny,“ jako nejlepší vám bude připadat dieta low-carb, fat-free, no-food diet, u které vydržíte dva dny, pak se neskutečně přejíte, začnete si nadávat a nenávidět se a nakonec se smíříte s realitou, že budete na věky tlustá a ošklivá a že za rok teda začnete o dost dřív, abyste konečně do léta tu postavu bikiny fitnessek měly.

A víte v čem je problém? V těch nárazových záležitostech – po vánocích zhubnu, do léta si vypracuju postavu, od Nového roku začnu běhat. To je ta největší blbost. Umožní vám to možná dosáhnout krátkodobého cíle, ale ve většině případů vám to nedá nic, než rozházený metabolismus, návrat ke starým návykům a větší deprese.

Rozhodla jsem se uspořádat 90denní výzvu.

Tahle výzva je tak trošičku (úplně) spontánní nápad, tak že co se týče propagace, bohužel jsem opět selhala. To je tak když chcete dělat milion věcí najednou a ani jednu neděláte pořádně 😀 (výmluvy, výmluvy…)

VYZVAV čem tedy spočívá 90 dní výzva? Ne v krátkodobém cíli, ne v tom dosáhnout tzv. „bikiny body.“ Spočívá v tom naučit se milovat svoje tělo a přijmout samu sebe tak, že si osvojíte návyky, které jsou pro vaše tělo i mysl dobré a zdravé (nehladově, nepřejídat se, nezvracet, nehledat na sobě jen to špatné, být fyzicky aktivní, nemít na sebe nesplnitelné nároky (přehnaný perfekcionismus), ne-nenávidět se, netrestat se za to, když se něco nepovede, být sebevědomá a mít se ráda…). Důvodů proč se nemáte ráda je moc. Zkuste se zamyslet a říct si, co vás na sobě tolik štve, že když se podíváte ráno do zrcadla, místo toho, abyste byly šťastné, co tam vidíte, jste nešťastné a nenávidíte se.

Já se tak tři roky v kuse vždycky snažila dosáhnout nějakého “plavkového ideálu,” což pro mě byla směs andílků Victoria’s Secret a bikiny fitnessaček. Na začátku byla motivace v tom, že se to reálně stihnout dát, ale na druhou stranu ta vidina hromady času mě uklidňovla v tom, že mám ještě času dost, začnu přístí pondělí. No vždycky to dopadlo tak, že jsem na koupaliště nikdy nešla a když jo, tak s velkými depresemi a pozorovala jsem všechny holky okolo, jak mají lepší postavu než já anebo holky, co na tom byly zhruba stejně jako já, ale sebevědomím přímo sršily. Ono je to ale totiž celé jenom v hlavě. To, co si o sobě myslíte vy sama pak vyzařujete i ven.

Co je cílem 90 days till summer Challenge?

naučit se milovat svojet tělo, a to pomocí osvojení si návyků, které jsou pro naše tělo i mysl zdravé

90 days till summer je jiná v tom, že se nebudete snažit změnit to, jak vypadáte (i když i to se v konečném důsledku může stát), ale to, jak přistupuješ k sobě samé a ke svému tělu

→ a až přijde léto a plavková sezóna, vy dokážete sebevědomě jít před celé koupaliště bez ohledu na to, kolik ukazuje ručička na váze, protože si budete uvědomovat, to, že jste krásná a milujete svoje tělo

Jak to bude probíhat a jak se můžu zapojit? 

Každý z následujících 12 týdnů se ponese v určitém duchu, bude mít svůj smysl a cíl vás posunout poztivním směrem. Do výzvy se můžete zapojit naprosto kdykoli. Nejlepší by bylo samozřejmě teď (hned!!!), ale vzhledem k mému selhání v propagaci, se jí budu učástnit ze začátku nejspíš sama 😀

Pokud do toho chcete jít se mnou, napište mi dolů do komentáře, do zpráv na Facebooku, na mail (milujusvojetelo@gmail.com) nebo do directu na Instagramu vaše jméno, věk a e-mail a nezapomeňte pravidelně sledovat můj blog i facebook. Budu vám posílat výzvy každý týden na mail a přidávat různé články samozřejmě sem. Postněte fotku s hashtagem #milujusvojetelochallenge (superdlouhé a supernepraktické, jako já:D), ať vidím, kolik vás je! 🙂

1. týden Co na sobě nemáš ráda a proč?
Možná si teď klepete na čelo, proč se máte zabývat tím, co na sobě ráda nemáte, když cílem naopak je ráda se mít. Ale abyste se ráda začít mít mohla, musíte nejprve zjistit, co vás na sobě samé tolik štve, že to tak není už teď. Vadí vám vaše postava, to jak vypadáte, jak se chováte, jak přemýšlíte, že jste líná? Sepište všechny nejdůležitejší věci které na sobě nemáte ráda a chtěla byste je změnit a zkuste pár větami vysvětlit proč je tak nemáte ráda. Zbytek pak najdete do přístí středy na e-mali, blogu a facebooku.

Jelikož jak jsem říkala, je výzva dost spontánní a přicházím s ní dost pozdě (ale věřím, že myšlenka je to skvělá 😀), nezbývá nám zase tolik času. Výzvy vám budu posílat vždycky ve středu, jelikož naše konečné datum je středa 21. června 🙂

Celý článek

BOJ S PORUCHAMI PŘÍJMU POTRAVY – CO JE NORMÁLNÍ?

Pokud jste se někdy léčili s poruchami příjmu potravy, tak na 99,9% procent vám někdo řekl: „že se prostě zase normálně najíš.“

Jen že co je normální? Znamená to, že až sníte polívku, svíčkovou s pěti a dva kusy bábovky k tomu, budete zase „normálně jíst?“ Budete „normální,“ když si půl hodiny po tom, co jste jedli, dáte něco dalšího? Nebo až nebudete celý den nic jíst a pak se večer najíte k prasknutí?

Výsledek obrázku pro normal meme

Celý článek

Z TEBE SE STÁVÁ KUS ŽENSKÝ aneb co nikdy neříkat holkám

Původně jsem chtěla napsat článek o tom, co neříkat holkám s anorexií a bulimií. Ale čím víc jsem psala, tím víc jsem si uvědomovala, že vlastně všechno, co tu píšu se nevztahuje jenom na ně, ale snad na každou holku na světě, bez ohledu na to, jestli někdy měla nebo má problémy s jídlem. Některý věci prostě nechcete slyšet, a je jedno, jestli máte 50 kilo nebo 130.

O mých problémech s jídlem ví docela dost lidí. Ne, že bych to někomu cpala nebo chtěla, aby mě někdo litoval. Vůbec. Ale vždycky to tak nějak vyplynulo ze situace. Když jsem měla anorexii, tak to si logicky nešlo nevšimnout. Když jsem jedla někde venku, tak každého vždycky zajímalo, proč si neobjednám to, co ostatní. Když to přešlo do bulimie a přejídání, tak pokud vás někdo vyloženě nenachytá se čtyřmi talíři jídla nebo zvracet, pak ho to asi jen tak nenapadne. A v tom byl ten problém. Rodiče, kamarádi, spolužáci, známí, a většinou ta mužská část (you feminist!) jsou v tomhle dost často trochu kopyta a mívají takové super poznámky, která jim sice asi přidjou vtipné, ale vám naženou slzy do očí, výčitky do hlavy, nenávist do srdce a zpochybní celou vaši existenci (nepřeháním).

Na druhou stranu, abych zase nekřivdila všem, chápu, že kdo si tím neprošel (třeba tím být holkou, haha), nedokáže rozpoznat, že to, co říká nemusí každému připadat vtipné a ještě hůř, může to někomu ublížit. Tak že tohle berte jako takový menší návod na to, co svojí holce/ manželce/ dceři/ kamarádce/ milence/ kamarádce s výhodami nikdy neříkat.

Výsledek obrázku pro did you gain weight meme

Celý článek

Proč nenávidíme svoje tělo?

Napadlo vás někdy, proč je tak hrozně jednoduché myslet si, že se někomu nelíbíte, že vás nemá někdo rád, že je na vás všechno špatně, jste ošklivá a k ničemu? A když vám naopak někdo zalichotí, nejdřív se zasmějete, potom naštvete, že si z vás dělá srandu a nakonec začnete přemýšlet, co by zrovna na vás bylo hezkého?

Asi není úplně správné vinit za všechny naše problémy společnost (protože společnost jsme my všichni, že jo), ale určitý podíl na zkreslených představách o tom, jak bychom měli vypadat, co bychom měli dělat a jak bychom se měli oblékat, chovat a cítit do jisté míry má. Stačí se jen podívat na jakoukoli sociální síť a nechytit z toho depresi, nebo aspoň nezačít zpochybňovat to, jak vypadáte, je poměrně nadlidský úkol.

Důležité je si ale uvědomit, že všechno má jen takovou moc, jakou tomu dáme. Když věříme, že všechno na našem životě, našem těle i na nás jako takových je špatně, tak i z té nejmenší prkotiny můžeme udělat životně důležitý a naprosto neřešitelný problém.

Proč ale vlastně nenávidíme svoje tělo a to, jak vypadáme? 

Image result for body positivity

Celý článek